רה"מ לפיד: "ישראל מנהלת מערכה מוצלחת לבלימת הסכם הגרעין"

שלמה ריזל No Comments on רה"מ לפיד: "ישראל מנהלת מערכה מוצלחת לבלימת הסכם הגרעין"

ראש הממשלה לפיד בישיבת הממשלה: "אני מודה לצרפת, בריטניה וגרמניה על העמדה הנחרצת שלהם בנושא הסכם הגרעין; ישראל מנהלת מערכה מדינית מוצלחת לבלימת הסכם הגרעין. בנושא סוריה אמר: "ישראל לא תסכים שסוריה תשמש ציר העברת נשק לארגוני טרור"

ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה יאיר לפיד, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, לנושא הסכם הגרעין: "בעקבות האמריקאים, אתמול הודיעו מדינות אירופה שהסכם הגרעין עם איראן אינו עומד להיחתם, תיקי החקירה הפתוחים של איראן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אינם עומדים להסגר.

וידאו: עומר מירון /לע"מ, סאונד: ניר שרף /לע"מ

צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL

"אני מודה לצרפת, בריטניה וגרמניה על העמדה הנחרצת שלהם בנושא. בחודשים האחרונים ניהלנו איתם דיאלוג שקט ואינטנסיבי, והונח בפניהם מידע מודיעיני עדכני על הפעילות האיראנית באתרי הגרעין.

לפיד הוסיף: "אחר הצהריים אצא לגרמניה להפגש עם הקאנצלר, אולף שולץ. מטרת הביקור היא תיאום עמדות בנושא תכנית הגרעין וסיכום פרטים אחרונים במסמך שיתוף פעולה אסטרטגי, כלכלי ובטחוני, שאנו עומדים לחתום איתם.

לפיד הדגיש: "יחד עם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ועם שר הבטחון בני גנץ, ישראל מנהלת מערכה מדינית מוצלחת לבלימת הסכם הגרעין ולמניעת הסרת הסנקציות מעל איראן. זה עוד לא נגמר, זו דרך ארוכה, אבל יש סימנים מעודדים.

ראש הממשלה התייחס לתקיפות בסוריה: "במקביל, פועלת ישראל כדי למנוע מאיראן להקים בסיסי טרור ברחבי המזרח התיכון, בעיקר בסוריה. אני רוצה להדגיש מפה, ישראל לא תסכים שסוריה תשמש ציר העברת נשק לארגוני טרור, ולא תקבל הקמת בסיסים איראנים או בסיסי מליציות על גבולנו הצפוני.

בנושא המתיחות ביו"ש אמר: "בסוף השבוע שעבר קיימנו דיונים עם צה"ל והשב"כ על המתיחות ביהודה ושומרון, ובעיקר בגזרות ג'נין ושכם. כוחות הביטחון פועלים בזירות אלה בנחישות כדי למנוע זליגת פיגועים לתחומי ישראל.

"בחמישי בלילה נפגשתי עם שני שוטרי יס"מ, רב-סמל בכיר שריף חסון ורס"ר מנגיסטו מהבאהו שמנעו פיגוע כבד בתל אביב. העירנות והמקצוענות שלהם מנעה נפגעים רבים והסלמה ביטחונית.

"בירכתי אותם בשם ממשלת ישראל, והם קיבלו תעודות הערכה משר הבט"פ, עמר בר-לב. אני מנצל את ההזדמנות ושולח להם הצדעה גם משולחן הממשלה".

עוד התייחס לפיד למותה של המלכה אליזבת': "מכאן מישראל, אנו שולחים את תנחומינו העמוקים לאנשי הממלכה המאוחדת לאחר מותה של הוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה. במשך 70 שנה היא הייתה מודל של הגינות ויציבות, ואייקון ברחבי העולם. אנו שולחים איחולים למלך החדש, הוד מלכותו צ'ארלס השלישי".



0 תגובות